نوشته شده توسط : iranfoodex

فیلتر آلکالاین یا فیلتر قلیایی ، نوعی از فیلرهای دستگاه تصفیه آب می باشد که خاصیت اسیدی آب را کم کرده و به آن خاصیت قلیایی می بخشد .
فیلتر آلکالاین یا فیلتر قلیایی آب را یونیزه نموده و با تولید هیدروژن فعال در آب ، باعث ایجاد خاصیت آنتی اکسیدانی در آب می شود.
همچنین فیلتر آلکالاین یا فیلتر قلیایی با تامین املاح مورد نیاز بدن ، همچون منیزیم و کلسیم ، مانع از بروز پوکی استخوان و بسیاری از بیماری های مزمن در بدن می شود .
در واقع فیلتر آلکالاین یا فیلتر قلیایی با افزایش سطح پی هاش آب ، باعث ایجاد خاصیت قلیایی آن شده که این پارامتر ، برای سلامتی بدن بسیار مفید می باشد.
علاوه بر این فیلتر آلکالاین یا فیلتر قلیایی با سم زدایی آب ، امکان جذب مواد مغذی آن را تسهیل کرده و باعث نفوذپذیری بیشتر آب توسط سلولهای بدن می گردد.
فیلتر آلکالاین یا فیلتر قلیایی کلیه سموم و آفت کشهایی که به صورت احتمالی ممکن است در آب وجود داشته باشد از بین برده و آبی با درصد خلوص بالا تولید مینماید.

 فیلتر نخی 

فیلتر کربنی

فیلتر الیافی



:: برچسب‌ها: فیلتر نخی,فیلتر آلکالاین,فیلتر کربنی,فیلتر زغالی,فیلتر الیافی ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex

اطلاعاتی مفید درباره کارتن پلاست
کارتن پلاست ورقه ای به شکل کارتن می باشد که از دو ورقه مسطح از جنس پلاستیک یا پلی پروپیلن و به صورت اکستروژن تشکیل شده است . دو سطح ورقه کارتن پلاست توسط صفحات باریک و عمودی که در یک راستا و به صورت موازی با یکدیگر قرار گرفته اند ، بهم متصل می شوند.
کارتن پلاست دارای محاسن و مزایای زیادی می باشد که در زیر به برخی از انها اشاره خواهد شد:
کارتن پلاست نسبت به سایر انواع کارتن از میزان مقاومت بیشتری در مقابل عوامل فیزیکی و ضربات برخوردار می باشد .
کارتن پلاست در برابر تغییر شکل و همچنین ضربات ، بسیار مقاوم می باشد .
کارتن پلاست طیف وسیعی از تغییرات دمایی بین 15 تا 60 درجه سانتیگراد را تحمل مینماید .
یکی دیگر از مزایای کارتن پلاست ، سبک ، قابل شستشو و انعطاف پذیر بودن آن می باشد .
همچنین تمامی مواد اولیه به کار رفته در تولید کارتن پلاست غیر سمی بوده و کاملا بدون بو و دارای استقامت زیاد در برابر رطوبت می باشد .کارتن پلاست قابلیت بازیافت داشته و عایق حرارت و برق نیز می باشد .
امروزه ورقهای کارتن پلاست در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که یکی از موارد استفاده از کارتن پلاست ، استفاده از آن در کشاورزی و صنایع مرتبط با دام و طیور می باشد .
از کارتن پلاست در بحث بسته بندی میوه جات و محصولات کشاورزی استفاده می گردد و همچنین ، استفاده از کارتن پلاست در سقف های مرغداری ها و به عنوان دیوار و سقف کاذب ،بسیار متداول شده است .

پوشش سقف کاذب

 



:: برچسب‌ها: كارتن پلاست,پوشش سقف كاذب,پوشش سقف مرغداري,بستر كشت ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex

کود سولفات روی 
وجود عنصر روی در تغذیه گیاه در رشد و باروری و میوه آوری آن بسیار موثر است . کمبود یا عدم تغذیه با عنصر روی باعث ریزش برگها در گیاه ، دیر باز شدن برگها ، ریزش میوه های درخت و .. می شود .
روش و زمان مصرف کود سولفات روی
کود سولفات روی به صورت چالکود ، محلول پاشی و جایگذاری عمقی بصورت موضعی استفاده می شود . کود سولفات روی در خاکهای سبک با آبیاری معمولی هم قابل استفاده می باشد . محلولپاشی زمین توسط کود سولفات روی به همراه کود اوره و اسید بوریک در فصل پاییز و در بهار قبل از باز شدن شکوفه ها در افزایش میوه و باروری گیاه بسیار موثر خواهد بود
برای استفاده کود سولفات روی در درختان ، باید در زمستان و در قسمت میانی سایه انداز به همراه کود حیوانی و گوگرد به صورت چالکود به میزان 200 تا 300 گرم به ازاء هر درخت بارور مصرف شود. 
در نباتات زراعی ، کود سولفات روی هنگام تهیه بستر بذر همراه با سایر کودهای زمستانه به میزان 60 تا 80 کیلو گرم در هکتار مصرف می شود.
محلولپاشی: کود سولفات روی در درختان میوه به نسبت 3 تا 5 در هزار و در محصولات زراعی به نسبت 3 تا 4 در هزار محلولپاشی می شود. 
مشخصات کود سولفات روی 
استفاده از کود سولفات روی و هر یک از عناصر موجود در آن در صورت اختلاط با مواد آلی و گوگرد ، می توانند شرایط تغذیه ای بسیار ایده آلی را برای گیاه فراهم نموده و کمبودهای تغذیه ای گیاه را تامین نمایند.
نکات فنی در مورد استفاده از کود سولفات روی 
• مصرف کود سولفات روی به صورت 1 تا 2 سال در میان استفاده شود . 
• استفاده از کود سولفات روی با کود آلی در محدوده فعالیت ریشه باعث افزایش عملکرد کود سولفات روی می شود.

 

کود سولفات مس 

کود سولفات آهن

کود مس

 



:: برچسب‌ها: کود سولفات روی,کود سولفات آهن,کود سولفات مس,کود مس ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex

فوائد و خواص مونو پتاسیم فسفات :
مونو پتاسیم فسفات یکی از انواع کودهای فسفره می باشد که قابلیت حل شدن در آب دارد و استفاده از آن در کشاورزی و بویژه برای محصولات باغی توصیه می گردد.
به لحاظ ظاهری ، مونو پتاسیم فسفات پودر کریستالی نرمی است که به راحتی و به سرعت در آب حل می شود .
مونو پتاسیم فسفات ، فاقد کلر و هر گونه از فلزات سنگین و همچنین ترکیبی بدون آمونیوم و نیتروژن می باشد و به همین دلیل ، استفاده از آن در کشت های هیدروپونیک یا آبکشت ، بسیار مناسب بوده و توصیه می گردد .
به منظور اختلاط با سایر کودها نیز ، مونو پتاسیم فسفات میتواند به خوبی با ترکیبات نیترات و کودهای نیتروژنی ، همچون نیترات آمونیوم و نیترات کلسیم ، ترکیب شده و به عنوان منبعی بسیار ایده آل ، مورد استفاده قرار گیرد .
مونو پتاسیم فسفات همچنین با بیشتر انواع کودها بجز کودهای خانواده کلسیم و محلولهای غلیظ منیزیومی ، قابل حل شدن در آب و اختلاط می باشد .
همچنین مونو پتاسیم فسفات می تواند در سیستمهای کود آبیاری همچون سیستمهای آبیاری سنتر پیوت ، خطی ، سنتر لینیر ، سیستمهای آبیاری قطره ای و کشتهای هیدروپونیک مورد استفاده قرار گیرد .
با توجه به EC بسیار پایین مونو پتاسیم فسفات ، به راحتی قابل استفاده بر روی گیاه و برگها بوده و با مصرف این ماده بر روی گیاه ، تقریبا احتمال سوختگی گیاه وجود ندارد .
یکی از کاربردهای مونو پتاسیم فسفات ، استفاده از آن به منظور کاهش بیماری های برگی گیاهان مانند سفیدک دروغی می باشد .
از آنجا که مونو پتاسیم فسفات دارای مقادیری از ترکیبات فسفری می باشد ، لذا در محلولهای تهیه شده از آن ، اسیدیته، ثابت نگه داشته می شود که این موضوع میزان اثر بخشی آفت کش ها را افزایش می یابد .
برخی از ویژگیهای مونو پتاسیم فسفات
مونو پتاسیم فسفات بطور کامل قابلیت حل شدن در آب را دارد .
این ترکیب ، میزان شوری و شوری زایی پایینی دارد .
مونو پتاسیم فسفات باعث جذب ریز مغذی ها شده و راندمان جذب فسفر در این ترکیب بالاست.
از انجا که مونو پتاسیم فسفات فاقد ازت بوده ، در دوره هایی از رشد گیاه که نیاز به ازت نیست ، مصرف این ترکیب در رشد گیاه تاثیرات چشمگیری خواهد داشت .
همانطور که اشاره شد ، مونو پتاسیم فسفات فاقد عناصر و فلزات سنگین می باشد .

 

کود سولفات پتاسیم

کود نیترات پتاسیم



:: برچسب‌ها: کود سولفات پتاسیم,کود نیترات پتاسیم,مونو پتاسیم فسفات,کود پتاسیم, ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex

کود نیترات پتاسیم
کود نیترات پتاسیم یک کود محلول در آب است که استفاده از ان در هر دوره زندگی گیاه توصیه می شود. کود نیترات پتاسیم عموما شامل 26 درصد پتاسیم و 19 درصد ازت می باشد که ازت موجود در نیترات پتاسیم باعث افزایش رشد گیاه شده و پتاسیم آن مقاومت به خشکی ، شوری و آفات و بیماریها در گیاه را افزایش می دهد .
اگر گیاه یا محصول زراعی شما دچار کندی در رشد می باشد ، کود نیترات پتاسیم برای برطرف نمودن کمبود پتاسیم محصول شما بسیار موثر است زیرا منجر به افزایش رشد گیاه خواهد شد.
روش استفاده از کود نیترات پتاسیم
همانطور که گفته شد کود نیترات پتاسیم کاملا محلول در آب می باشد و بصورت محلول پاشی مورد استفاده قرار میگیرد.
برای کاربرد خاکی کود نیترات پتاسیم باید 200 تا 300 کیلوگرم از این کود را در هر هکتار و در زمان کاشت مورد استفاده قرار داد.
برای کاربرد آبیاری ، کود نیترات پتاسیم به میزان 100 تا 200 کیلوگرم در طول دوره رشد گیاه و بین دو تا سه نوبت مورد مصرف قرار گیرد .
موارد مصرف کود نیترات پتاسیم
کود نیترات پتاسیم را میتوان در هر مرحله از رشد گیاهان استفاده کرد. این کود مخصوصا در محصول پسته و درختان میوه و صیف یجات و سبزی جات موثر است.
محاسن استفاده از کود نیترات پتاسیم
استفاده از کود نیترات پتاسیم باعث افزایش میزان تولید و بهبود کیفیت محصول شده و همچنین باعث افزایش مقاومت گیاه در مقابل خشکی ، آفات و بیماریها می شود.

 

کود سولفات پتاسیم

مونو پتاسیم فسفات



:: برچسب‌ها: کود نیترات پتاسیم,کود سولفات پتاسیم,مونو پتاسیم فسفات,کود پتاسیم, ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex

کود سولفات پتاسیم
بیش از 90 درصد معادن پتاس در کانادا ، بلاروس و روسیه قرار دارد و برای تامین پتاس مورد نیاز گیاه این عنصر یکی از ترکیبهای سولفات پتاسیم و یا کلرور پتاسیم خواهد بود . در هنگام تهیه و خرید کود سولفات پتاسیم باید موارد زیر مورد بررسی قرار گیرد .
کود سولفات پتاسیم خالص باید 52 درصد K2O و 18 درصد گوگرد داشته باشد . هر چه کود سولفات پتاسیم شما ناخالصی بیشتری داشته باشد ، این اعداد کمتر خواهد بود و البته نکته مهم این است که این ناخالصی مربوط به چه عناصری می باشد چون برخی از عناصر میزان جذب پتاسیم را کاهش میدهد .
در کود سولفات پتاسیم میزان پتاسیم 42 درصد از کل و در کلرور پتاسیم این میزان 50 درصد از کل خواهد بود. به طور کلی کود کلرور پتاسیم از کود سولفات پتاسیم ارزانتر می باشد اما به علت شوری خاک ایران ، کود سولفات پتاسیم بیشتر توصیه می شود .
عنصر پتاسیم در کود سولفات پتاسیم جزء عناصر ماکرو یا همان عناصر پرمصرف می باشد که بیشترین نقش را در تولید گل و میوه و افزایش مقاومت گیاه دارد . به طور کلی کود سولفات پتاسیم عمومی ترین کود حاوی عنصر پتاسیم است که در زراعت مصرف می شود.
گیاهانی که مبتلا به کمبود کود سولفات پتاسیم هستند عموما گیاهانی ضعیف ، کوتاه و کوچک هستند . رشد ساقه اصلی و شاخه ها در این گیاهان متوقف گشته و فاصله میان گره ها کوتاه می شود و در صورت شدت کمبود پتاسیم ، شاخه های گیاه از انتها شروع به خشک شدن می کنند .
سولفات پتاسیم 
پتاسیم بعد از ازت یکی از پرکاربردترین و پر مصرف ترین عناصر مورد نیاز گیاهان به شمار میرود . عنصر پتاسیم در رشد و باردهی و میوه دهی و کیفیت میوه درخت بسیار تاثیر گذار می باشد .
بنابراین برای رفع نیازهای خاک و گیاه استفاده از مشتقات پتاسیم همچون سولفات پتاسیم یکی از متداولترین و کاربردی ترین موارد می باشد .
یکی از مهمترین ویژگیهای کود سولفات پتاسیم میزان بالای انحلال آن در آب می باشد . 119 تا 122 گرم از این ماده برای ترکیب و انحلال با یک لیتر آب کافیست .
در کود سولفات پتاسیم حداقل 50 تا 52 درصد عنصر پتاسیم موجود می باشد و همچنین حداقل مقدار سولفور موجود در سولفات پتاسیم 40 درصد میباشد بنابراین با وجود این عناصر استفاده از کود سولفات پتاسیم از طریق آب آبیاری امکان پذیر خواهد بود .
مزایای استفاده از کود سولفات پتاسیم :
• استفاده از کود سولفات پتاسیم مقاومت گیاه را در برابر سرمازدگی به نحو چشمگیری افزایش میدهد .
• کود سولفات پتاسیم باعث افزایش کیفیت میوه و طعم و رنگ آن میشود . همچنین کود سولفات پتاسیم مقاومت گیاه را نسبت به شوری و خشکی افزایش میدهد .
• کود سولفات پتاسیم سبب جذب بیشتر آهن و سایر عناصر می شود .
• کود سولفات پتاسیم خاصیت قلیاییت خاک را به خصوص در اطراف ریشه گیاه کاهش میدهد و محیط مساعد تری برای جذب عناصر ، برای گیاه فراهم میکند.
توصیه هایی مفید درباره استفاده از کود سولفات پتاسیم :
بهتر است در صورت استفاده از کود سولفات پتاسیم به صورت محلول پاشی ، این کود در ظرفی به صورت جداگانه در آب حل شود .
کود سولفات پتاسیم را به هیچ وجه با ترکیباتی از کلسیم و مس مخلوط نکنید .
چنانچه در هنگام محلول پاشی با کود سولفات پتاسیم ، پوشش مناسبی بر روی شاخ و برگ درخت استفاده شود ، تاثیر استفاده از آن بالاتر خواهد رفت .
بهترین زمان مصرف کود سولفات پتاسیم در درختان میوه بعد از گلدهی و در زمان رشد میوه می باشد .
اختلاط پذیری کود سولفات پتاسیم :
کود سولفات پتاسیم با اکثر ترکیبات کودی قابل استفاده و اختلاط است ولی همانطور که اشاره شد از ترکیب کردن کود سولفات پتاسیم با ترکیبات کلسیم و مس بپرهیزید .
به منظور نگهداری از کود سولفات پتاسیم ، محیطهای خشک و خنک ، بهترین مکانها برای نگهداری می باشند .

مونو پتاسیم فسفات 

کود نیترات پتاسیم

 



:: برچسب‌ها: کود سولفات پتاسیم,مونو پتاسیم فسفات,کود نیترات پتاسیم,کود پتاسیم, ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex

مروری بر انواع آبخوری مرغداری 
آبخوری دستی کله قندی
آبخوری دستی کله قندی توسط نیروی انسانی قابل کنترل می باشد و همه فرآیند پر و خالی شدن ، ضد عفونی و شستشوی آبخوری توسط نیروی انسانی انجام میشود. این نوع آبخوری مناسب برای جوجه های جوان می باشد . حداقل ظرفیت این نوع آبخوری دو و حداکثر ظرفیت آن 4 لیتر می باشد .
آبخوری دستی ناودانی
جنس این نوع از آبخوری عموما آهن سفید و یا آلومینیوم و پلاستیک بوده و به سیستم آب لوله کشی یا تانکر آب وصل می باشد . از این نوع آبخوری بیشتر برای پرورش مرغ تخمگذار و درون قفس مورد استفاده قرار می گیرد. در آبخوری دستی ناودانی بطور دائم جریان اب تمیز به صورت ملایم وجود داشته و آب اضافی توسط یک دریچه در انتهای آبخوری خارج می شود.
در استفاده از این نوع آبخوری مصرف آب بالا میرود و همچنین ضد عفونی و شستشوی آبخوری بیشتر از سایر انواع آبخوری می باشد . یکی دیگر از معایب این نوع آبخوری مشکلاتی است که با قطع شدن آب پیش می آید.
آبخوری نیپل یا اتوماتیک قطره ای 
این نوع آبخوری در قفسهای اتوماتیک استفاده می شود و بسیار بهداشتی بوده و علاوه بر آن نیازی به ضد عفونی آبخوری به طور مکرر نیست. استفاده از این نوع آبخوری بر خلاف آبخوری دستی ناودانی ، در مصرف آب بسیار صرفه جویی می کند .نکته قابل توجه این است که این نوع آبخوری برای جوجه های قبل از یک هفته مورد استفاده قرار نمیگیرد.
آبخوری اتوماتیک سیفونی 
در این نوع آبخوری یک صفحه مدور و یک بشقاب وجود دارد که معمولا هر دوی این قطعات پلاستیکی هستند که توسط یک لوله به جریان اصلی آب وصل و آیزان می باشد . زمانی که میزان آب در آبخوری بیش از حد لازم باشد در اثر سنگینی آبخوری فنر به پایین کشیده شده و شیر تنظیم آب بسته می شود و بالعکس زمانی که آب آبخوری کمتر از حد مورد نیاز باشد به علت سبکی فنر بالا رفته و شیر باز میشود . ارتفاع این نوع آبخوری به فراخور سن جوجه و مرغها قابل تنظیم می باشد .
این نوع آبخوری بهداشتی و با صرفه می باشد ولی برای تجهیز سالن به این نوع آبخوری نیازمند به سرمایه بیشتری می باشد .
آبخوری اتوماتیک فنجانی
آبخوری فنجانی عموما کوچک هستند و بین 5 تا 15 سانتیمتر قطر و 5 تا 6 سانت هم ارتفاع دارند . دو نوع از این آبخوری وجود دارد. آبخوری فنجانی معلق و آبخوری فنجانی ماشه ای .



:: برچسب‌ها: آبخوری,آبخوری مرغداری,آبخوری نیپل ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex

معرفی نوار تیپ پلاک دار 
در نوار تیپ پلاک دار آب بصورت یکنواخت و به شکل قطره و یا جریان های بسیار باریک در سطح خاک توزیع می گردد .
فشار آب توسط مسیرهای مارپیچ موجود در نوار آبیاری پلاک دار ، تنظیم شده و سبب خروج و توزیع یکنواخت و یکدست آب در سطح خاک می گردد .
اطلاعاتی درباره نوار تیپ پلاک دار 
در مقایسه با سایر انواع نوار تیپ ، نوار تیپ پلاک دار بصورت یکدست تر و یکنواخت تر عملیات آبیاری را انجام می دهد .یکنواختی آبیاری توسط نوار تیپ پلاک دار باعث شده که همواره سطح خاک از رطوبت کافی برخوردار باشد و این موضوع سبب رشد سریع تر گیاه و ممانعت از خفگی آن می شود .
ضریب یکنواختی توزیع آب در سطح خاک در نوار تیپ های پلاک دار ، بیش از 95 درصد می باشد .
در واقع سیستم آبیاری مجهز به نوار تیپ پلاک دار ، با تسریع رشد گیاه و کاستن میزان تنشهای موجود در خاک ، باعث افزایش باروری و بالا بردن راندمان کشاورزی می گردد .
اگر چه ممکن است به خاطر قیمت نوار تیپ پلاکدار ، هزینه های سیستم آبیاری افزایش یابد ، اما از طرفی با کاهش مصرف آب در این نوع از نوار آبیاری ، افزایش هزینه ها جبران شده و باعث افزایش سود کشاورزان می گردد .
استفاده از نوار آبیاری پلاک دار برای محصولاتی همچون ذرت ، گندم ، چغندر و ... توصیه می گردد .در حال حاضر نوار تیپ پلاک دار با فواصل 10 ، 15 ، 20 و 30 سانت تولید و در بازار موجود می باشد .
مزیتهای استفاده از نوار تیپ پلاک دار
- در نوار آبیاری پلاک دار دبی آب در طول مسیر یکسان بوده و میزان آبدهی از پلاک اول تا آخر ، یکسان بوده و در صورت اختلاف ، این میزان بسیار نا چیز می باشد .
- همانطور که اشاره شد ، با استفاده از نوار تیپ پلاک دار میزان عملکرد محصولات افزایش یافته و سبب ارتقای راندمان زراعت می گردد .
- توزیع یکنواخت آبدهی و رطوبت یکنواخت و دایمی سطح خاک یکی دیگر از مزایای استفاده از این نوع نوار تیپ می باشد .
- نوار تیپ پلاک دار در زمینهای مسطح و غیر مسطح قابل استفاده می باشد



:: برچسب‌ها: نوار تیپ پلاک دار,نوار آبیاری,نوار تیپ,نوار تیپ درزدار ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex

نوار تیپ درزدار یا نوار تیپ زیپی
به طور کلی نوار تیپ را به دو نوع نوار تیپ درزدار و نوار تیپ پلاک دار تقسیم بندی می نمایند .
در زمان ساخت و تولید نوار تیپ درزدار ، به منظور خروج آب از نوار تیپ ، روزنه هایی بر سطح آن ایجاد می شود .
در نوار آبیاری درزدار قطره چکان وجود ندارد و به جای آن در طول نوار ، نواری زیگزاگ یا زیپ مانند وجود دارد که علاوه بر کنترل فشار آب ، آن را از درزهای موجود در مسیر زیپ مانند به خارج هدایت می کند .
به علت همین مسیر زیپ مانند تعبیه شده بر روی نوار تیپ درزدار ، اصطلاحا به آن نوار تیپ زیپی هم گفته می شود .
مقایسه نوار تیپ درزدار با سایر انواع
ضریب یکنواختی خروج و پخش آب در نوار تیپ درزدار بین 70 تا 75 درصد می باشد . این میزان در مقایسه با نوار تیپ پلاک دار بسیار کمتر می باشد . همچنین ضریب تغییر فشار آب در طول مسیر نوار تیپ درزدار از نوع پلاک دار کمتر می باشد . این بدان معناست که فشار خروج آب در ابتدا و انتهای نوار آبیاری یکسان نبوده و اختلاف این میزان در حدود 4 در صد می باشد .
موارد ذکر شده ، باعث برتری نوار آبیاری پلاک دار نسبت به نوار تیپ درزدار می باشد و همین امر باعث کاهش تولید آن نسبت به نوع دیگر نوارهای آبیاری گردیده است .
نوارتیپ درزدار با فواصل روزنه 10 ، 20 و 30 سانت تولید و در بازار موجود می باشد .
موارد کاربرد نوار تیپ درزدار و موارد احتیاطی
نوار تیپ درزدار برای کلیه محصولات زراعی ، گلخانه ای و باغی مورد استفاده قرار می گیرد .
در زمان استفاده از نوار تیپ درزدار توصیه می گردد که از آبهای سخت و شور استفاده ننمایید و در زمان آبیاری مراقب اندازه ذرات موجود در آب آبیاری باشید.
نوار تیپ درزدار را در طول مسیر آبیاری کنترل نمایید تا در هیچ قسمتی دچار خمیدگی و شکستگی نباشد .
توصیه می گردد از نوار آبیاری درزدار در زمین هایی با شیب بیشتر از 2 درصد استفاده نگردد و در طول دوره آبیاری ، نیاز آبی گیاه به خوبی تامین گردد .



:: برچسب‌ها: نوار تیپ درزدار,نوار آبیاری,نوار تیپ,نوار تیپ پلاک دار ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex

یکی از رایجترین و کاربردی ترین روشهای آبیاری ، آبیاری قطره ای نواری می باشد که مناسب کشتهای ردیفی همچون پنبه می باشد .
در سیستم آبیاری قطره ای نواری ، از نوارهایی ساخته شده از جنس پلی اتیلن که به نام نوار آبیاری یا نوار تیپ شناخته شده ، استفاده می گردد .
نوار تیپ به دو صورت نوار تیپ درزدار و پلاک دار در بازار موجود می باشد که در سایت بازار بزرگ کشاورزی ، در بخشهای جداگانه ، اطلاعات هر یک موجود می باشد .
نوار تیپ یا نوار آبیاری برای اولین بار و در حدود پنجاه سال پیش در آمریکا تولید و مورد استفاده قرار گرفت .
خصوصیات نوار آبیاری یا نوار تیپ
همانطور که اشاره شد ، نوار آبیاری از جنس پلی اتیلن بوده و بر خلاف لوله های پلی اتیلن قابلیت انعطاف داشته و بصورت رولهایی با طول چند صد متری تولید و عرضه می گردد.
شکل اولیه نوار آبیاری مسطح و صاف بوده که با ورود آب ، پر گشته و پس از انجام عملیات آبیاری و خروج آب از نوار تیپ ، دوباره به شکل مسطح در می آید .
فاکتورهای حائز اهمیت در انتخاب نوار آبیاری
• فشار کاری نوار آبیاری 
• ضریب یکنواختی پخش آب 
• ضخامت نوار تیپ
• طول رول
• میزان آبدهی نوار تیپ
• قطر داخلی
• طول پهن کردن تیپ
توصیه های فنی و موارد احتیازی در بکار بردن نوار آبیاری 
- یکی از مواردی که در کابرد انواع نوار آبیاری باید به آن توجه نمود ، جهت منافذ آن می باشد که باید حتما به سمت بالا باشد .
- فشار کاری و مش فیلتراسیون نیز از موارد احتیاطی می باشد که باید در نظر گرفته شود .
- به هنگام استفاده از نوار آبیاری باید مراقب بود که کشیدگی بر روی زمین باعث خراشیدگی و ایجاد پارگی نوار تیپ نگردد .
- سیستم آبیاری باید مجهز به سیستم فیلتراسیون و فیلتر شنی و دیسکی باشد تا آب به هنگام ورود به نوار آبیاری فاقد ذرات معلق درشت باشد .
تقریبا پس از هر دو یا سه بار آبیاری ، به منظور تخلیه رسوبات از نوار آبیاری ، باید داخل آن به خوبی شستشو داده شود .



:: برچسب‌ها: نوار آبیاری,نوار تیپ,نوار تیپ پلاک دار,نوار تیپ درزدار ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex

انواع پیاز گل
گلهای زیادی در طبیعت هستند که به وسیله پیاز گل تکثیر و پرورش می یابند .پیاز گل نرگس ، پیاز گل سنبل و پیاز گل لاله از متداولترین و محبوب ترین انواع پیاز گل هستند .
برای پروش گلهای پیازی باید مواردی را در مورد پیاز گل رعایت نمایید.یکی از مهمترین مسایلی که باید درباره پیاز گل بدانیم ، ظاهر فیزیکی پیاز گل می باشد بنابراین از تهیه و خرید پیاز گل های معیوب و بیمار خودداری نمایید .
پس از تهیه پیاز گل سالم و درشت ، باید نکاتی در مورد نگهداری ، کاشت و آبیاری پیاز گل بدانید .
همانطور که میدانید پیاز گل ها ، دوره خواب و استراحت دارند که در دوره خواب پیاز گل لازم است شرایط محیطی مناسب ، رعایت و ایجاد شود .
پرورش و کاشت پیاز گل سنبل :
گل سنبل نیز مانند نرگس و لاله دارای پیاز بوده و از همین طریق قابل کاشت و پرورش می باشد .
همانطور که اشاره شد برای کاشت گل سنبل باید پیاز گل سالم و بدون بیماری و زخم خوردگی تهیه نمایید .بهترین نشانه برای انتخاب پیاز گل سالم ، سنگینی ، سفتی و درشت بودن پیاز گل می باشد .
رنگ گل سنبل از طریق پیاز گل برای افراد مبتدی قابل تشخیص و شناسایی نیست بنابراین در این مورد باید از فروشنده مشاوره و راهنمایی بگیرید .
یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در انتخاب پیاز گل سنبل ، محل کاشت سنبل می باشد . به این معنی که پیاز گل مخصوص پاغچه و یا گلدان باشد . معمولا پیاز گل مخصوص گلدان ریزتر از پیاز گل باغچه می باشد .
خاکی که میخواهید پیاز گل را در آن کشت نمایید نیز در کسب نتیجه دلخواه ، بسیار اهمیت دارد . بهترین خاک برای کاشت پیاز گل سنبل ، مخلوطی از خاک برگ و خاک شن دار می باشد . نحوه کاشت پیاز گل سنبل یه این طریق است که دو سوم پیاز گل در خاک کاشته شده و یک سوم پیاز گل باید از خاک بیرون باشد .
پیاز گل کاشته شده در گلدان باید در محیطی با دمای معتدل نگهداری شود . آبیاری به موقع و منظم نیز از نیازهای پیاز گل سنبل می باشد . در روزهای ابتدایی کاشت پیاز گل سنبل ، دمای محیط نباید از 13 درجه تجاوز نماید .
با رعایت این نکات ، پیاز گل سنبل حدودا یک ماه تا یک ماه و نیم بعد شروع به گل دادن می نماید 
 به محض رویت جوانه های سنبل ، باید گلدان به مدت ده روز به محیطی تاریک انتقال یابد و پس از این مدت ، میتوان گلدان را به محیطی با نور و دمای معمولی منتقل نمود .
کاشت پیاز گل سنبل در باغچه :
نکته بسیار مهم در کاشت پیاز گل سنبل در باغچه ، دمای هوا می باشد .پیاز گل نباید در دمای بسیار پایین کشت شود که باعث یخزدگی پیاز گل شود . بهترین زمان برای کاشت پیاز گل سنبل در باغچه ، اواسط بهمن ماه می باشد . در صورت سرد بودن هوا در آن زمان ، توصیه می شود که پیاز گل را در عمق بیشتری از خاک بکارید . در شرایط ایده آل محیطی و رعایت نکات ذکر شده ، اواخر اسفند و یا اوایل فروردین ماه ، گیاه سنبل به بار می نشیند.
کاشت پیاز گل سنبل در آب :
در کاشت پیاز گل در آب علاوه بر کاشت پیاز در ظرف مناسب و ریختن خاک ذغال ، مراقبت از ریشه های پیاز گل و انتشار آنها در آب نیز ضروری می باشد . پس از کاشت پیاز گل سنبل در آب بهتر است این گیاه در تاریکی قرار گیرد .
دلیل استفاده از ذغال در کاشت پیاز گل سنبل در آب ، جلوگیری از فساد پیاز گل در آب می باشد .



:: برچسب‌ها: پیاز گل,بذر گل,پیاز گل لاله,پیاز گل سنبل ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex
تفاوتهای استفاده از دستگاه تصفیه آب و آب معدنی

با گسترش جمعیت شهری و کمبود آب سالم ، یکی از دغدغه های زندگی شهرنشینی ، مساله آب آشامیدنی می باشد . علیرغم وجود کارخانجات گوناگون تولید کننده آب معدنی و آشامیدنی ، این سوال که استفاده از آب معدنی بهتر است یا استفاده از دستگاه تصفیه آب ، ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده است. به این منظور با نگاهی اجمالی به مقایسه انواع آب معدنی و آب تصفیه شده توسط دستگاه تصفیه آب پرداخته و قضاوت در این مورد را به خود افراد می سپاریم :
یکی از مواردی که در تهیه و نگهداری آبهای معدنی تولید شده در کشور ما بکار میرود ، استفاده از ماده نگهدارنده فلوراید می باشد . این ماده سرطان زا بود و استفاده از آن برای انسان بسیار مضر می باشد ولی از آنجا که به طور معمول آب سالم پس از 48 ساعت در بطری شروع به گندیدگی میکند ، در کشور ما برای جلوگیری از این موضوع به آبهای آشامیدنی و معدنی فلوراید اضافه می نمایند .
یکی دیگر از موارد قابل تامل در مقایسه استفاده از دستگاه تصفیه آب و آب معدنی ، شرایط محیطی غیر بهداشتی تولید می باشد که متاسفانه در اکثر کارخانجات تولید کننده آب معدنی وجود دارد ولی در استفاده از دستگاه تصفیه آب ، این مشکل منتفی می باشد .
همچنین لازم است بدانید که اساس کار دستگاه تصفیه آب ، حذف املاح اضافی و نیترات موجود در آب می باشد زیرا وجود بیش از حد این مواد برای سلامتی انسان مضر می باشد در صورتی که در تولید آب معدنی عموما از نیترات و املاح استفاده می شود که وجود این مواد باعث بروز بیماری هایی از جمله سنگ کلیه و ... می گردد.
نکته آخر اینکه در دراز مدت استفاده از دستگاه تصفیه آب بسیار مقرون به صرفه تر از آب معدنی می باشد . 

سیستم بکار رفته در دستگاه تصفیه آب خانگی

عموما در دستگاه تصفیه آب خانگی از سیستم اسمز معکوس و سیستم فیلتراسیون استفاده می شود . که در صورت استفاده از سیستم فیلتراسیون ، دستگاه تصفیه آب با قیمت پایین تری تولید و عرضه می شود و البته آب تولید شده توسط دستگاه تصفیه آب به روش فیلتراسیون ، از کیفیت پایین تری برخوردار خواهد بود.
بر عکس ، در دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس ، علاوه بر برخورداری از آبی با کیفیت بالاتر ، قیمت تمام شده این نوع از دستگاههای تصفیه آب به مراتب بالاتر خواهد بود .

روش انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب

با وجود تعدد مدلهای دستگاه تصفیه آب خانگی در بازار ، انتخاب بهترین نوع دستگاه به نظر کار آسانی نیست . آگاهی نسبت به چند مورد ، شما را برای خرید و تهیه بهترین و مناسب ترین دستگاه تصفیه آب راهنمایی خواد کرد که در زیر به این موارد اشاره خواهد شد .
نخستین مساله در انتخاب دستگاه تصفیه آب ، آگاهی به نیاز واقعی و موارد مصرف آن می باشد . پیش از خرید باید از خود بپرسید که برای چه منظوری قصد خرید دستگاه تصفیه آب دارید و اینکه آبی که قصد تصفیه آن را دارید دارای چه ویژگیهای فیزیکی و شیمیایی می باشد .
در مرحله بعد باید به ظاهر و شکل فیزیکی دستگاه تصفیه آب توجه نمایید . طبیعتا برای تعبیه این دستگاه ، شما مکان و فضای مشخصی را در نظر گرفته اید و باید دستگاهی را انتخاب نمایید که با فضای مورد نظر شما بیشترین تطابق را داشته باشد .
گام بعدی ، اطمینان از اصل بودن دستگاه تصفیه آب می باشد .به طور معمول در بین دستگاههای موجود در بازار ، دستگاههای تصفیه آب تایوانی دارای کیفیت بالاتر و طول عمر بیشتری می باشند .
آگاهی به شیوه تصفیه آب دستگاه نیز یکی از مواردی است که شما را در امر خرید هدایت خواهد کرد. دستگاههای تصفیه آب به روش اسمز معکوس به مراتب بهتر از دستگاههایی است که به روش فیلتراسیون عمل می کند و بنابراین آب خروجی از سیستم اسمز معکوس دارای کیفیت و سلامت بیشتری می باشد .
توجه به استانداردها و گواهینامه های دستگاه تصفیه آب نیز یکی از مواردیست که به هنگام انتخاب و خرید باید توجه ویژه ای به آن کنید .

روش کار دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

به طور خلاصه و اجمالی میتوان روش کار دستگاه تصفیه آب را اینگونه تشریح کرد :
در این نوع از دستگاههای تصفیه آب ، فیلترهایی با نام ممبران وجود دارد که آب با فشار از آنها عبور داده می شود .در حین عبور آب از ممبرانها ، مواد جامد و محلول در آب ، در ممبران باقی مانده و آب خالص از آن عبور می کند . به این روش از تصفیه آب روش RO یا اسمز معکوس گفته می شود که نسبت به سایر روشهای تصفیه آب برتری داشته و تا حد بسیار زیادی آلاینده ها و مواد مضر را از آب حذف می نماید .
 
 
 
 

 



:: برچسب‌ها: دستگاه تصفیه آب صنعتی,دستگاه تصفیه آب خانگی,دستگاه تصفیه آب دریایی,دستگاه تصفیه آب کشاورزی ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex

آبخوری دستی کله قندی
آبخوری دستی کله قندی توسط نیروی انسانی قابل کنترل می باشد و همه فرآیند پر و خالی شدن ، ضد عفونی و شستشوی آبخوری توسط نیروی انسانی انجام میشود. این نوع آبخوری مناسب برای جوجه های جوان می باشد . حداقل ظرفیت این نوع آبخوری دو و حداکثر ظرفیت آن 4 لیتر می باشد . 
آبخوری دستی ناودانی
جنس این نوع از آبخوری عموما آهن سفید و یا آلومینیوم و پلاستیک بوده و به سیستم آب لوله کشی یا تانکر آب وصل می باشد . از این نوع آبخوری بیشتر برای پرورش مرغ تخمگذار و درون قفس مورد استفاده قرار می گیرد. در آبخوری دستی ناودانی بطور دائم جریان اب تمیز به صورت ملایم وجود داشته و آب اضافی توسط یک دریچه در انتهای آبخوری خارج می شود.
در استفاده از این نوع آبخوری مصرف آب بالا میرود و همچنین ضد عفونی و شستشوی آبخوری بیشتر از سایر انواع آبخوری می باشد . یکی دیگر از معایب این نوع آبخوری مشکلاتی است که با قطع شدن آب پیش می آید.
آبخوری نیپل یا اتوماتیک قطره ای 
این نوع آبخوری در قفسهای اتوماتیک استفاده می شود و بسیار بهداشتی بوده و علاوه بر آن نیازی به ضد عفونی آبخوری به طور مکرر نیست. استفاده از این نوع آبخوری بر خلاف آبخوری دستی ناودانی ، در مصرف آب بسیار صرفه جویی می کند .نکته قابل توجه این است که این نوع آبخوری برای جوجه های قبل از یک هفته مورد استفاده قرار نمیگیرد.
آبخوری اتوماتیک سیفونی 
در این نوع آبخوری یک صفحه مدور و یک بشقاب وجود دارد که معمولا هر دوی این قطعات پلاستیکی هستند که توسط یک لوله به جریان اصلی آب وصل و آیزان می باشد . زمانی که میزان آب در آبخوری بیش از حد لازم باشد در اثر سنگینی آبخوری فنر به پایین کشیده شده و شیر تنظیم آب بسته می شود و بالعکس زمانی که آب آبخوری کمتر از حد مورد نیاز باشد به علت سبکی فنر بالا رفته و شیر باز میشود . ارتفاع این نوع آبخوری به فراخور سن جوجه و مرغها قابل تنظیم می باشد .
این نوع آبخوری بهداشتی و با صرفه می باشد ولی برای تجهیز سالن به این نوع آبخوری نیازمند به سرمایه بیشتری می باشد .
آبخوری اتوماتیک فنجانی
آبخوری فنجانی عموما کوچک هستند و بین 5 تا 15 سانتیمتر قطر و 5 تا 6 سانت هم ارتفاع دارند . دو نوع از این آبخوری وجود دارد. آبخوری فنجانی معلق و آبخوری فنجانی ماشه ای .

 

دانخوری 

هواکش مرغداری 

 



:: برچسب‌ها: آبخوری,دانخوری,هواکش مرغداری,تجهیزات مرغداری ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex

شمشاد زن وسیله ای است که برای کوتاه و یکدست نمودن سطح شمشاد مورد استفاده قرار می گیرد .
شمشاد زن نیز مانند چمن زن ها به چهار گروه اصلی تقسیم میشوند :
شمشاد زن دستی ، شمشاد زن شارژی ، شمشاد زن برقی و شمشاد زن موتوری .
هر یک از انواع شمشاد زن یاد شده ، بسته به میزان و حجم مورد نیاز در کاربردهای مختلف قابل استفاده می باشد .
شمشاد زن دستی همانطور که از نامش پیداست وسیله ای مکانیکی میباشد که توسط نیروی مکانیکی اعمال شده توسط شخص ، عمل می نماید .
شمشاد زن های شارژی نیز همانطور که از اسم آن بر می آید ، قابل شارژ شدن می باشد و پس از شارژ شدن به میزان لازم و بدون هیچ کابل و اتصالی و بدون نیروی مکانیکی شخص، قابل استفاده می باشد . 
در مقایسه با سایر انواع شمشاد زن ، شمشاد زن شارژی صدای کمتری داشته و اکثرا برای محیطهای کوچک همچون حیاط منازل و فضاهای کوچک مورد استفاده قرار می گیرد .
نوع دیگر از انواع شمشاد زن ، شمشاد زن برقی می باشد که این نوع شمشاد زن توسط نیروی برق کار می کند و مانند شمشاد زن های شارژی برای مصارف شخصی در محیط ها و فضاهای کوچک و شمشادهای با متراژ کم مورد استفاده قرار می گیرد .
نوع دیگر شمشاد زن ها ، شمشاد زن موتوری میباشد که در بین انواع شمشاد زن ، این وسیله دارای قدرت بیشتری بوده و البته قیمت این شمشاد زن نیز نسبت به سایر انواع بالاتر می باشد .
نیروی محرکه شمشاد زن موتوری سوخت میباشد .
شمشاد زن موتوری با توجه به وجود موتور در این دستگاه از صدای بیشتری برخوردار بوده ولی از نظر کارایی این نوع شمشاد زن در رده محصولات حرفه ای بوده که برای محیطها و فضاهای با حجم بالا مورد استفاده قرار می گیرد .

چمن زن

علف زن

اره موتوري 

 



:: برچسب‌ها: شمشاد زن , علف زن , چمن زن , اره موتوری ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex

کاربرد علف زن :
استفاده از علف زن ، اغلب به منظور حذف و از بین بردن علفهای هرز موجود در باغات ، مسیر عبور آب ، نهالستانها ، زمین های چمن و ... صورت می گیرد .
ساختمان علف زن متشکل از یک موتور که در انواع مختلف این دستگاه ، قدرت این موتور متفاوت می باشد ، محور انتقال نیرو ، تیغه برش علف زن و ... می باشد .
علف زن ها در انواع مختلف دستی و دوشی بوده که نوع دوشی آن برای حمل راحت تر توسط کاربر بر روی دوش قرار می گیرد که هدایت علف زن نیز در این نوع بسیار راحت تر خواهد بود .
بلندی لانس علف زن قابل تنظیم برای افراد با بلندی قد مختلف می باشد . همچنین نیروی محرکه در انواع علف زن میتواند از نوع برقی و احتراقی باشد و وظیفه اصلی این نیروی محرکه ، تامین قدرت برای حرکت تیغه علف زن می باشد .
عموما تیغه علف زن به صورت افقی می باشد و در برخی از انواع علف زن ، محفظه تیغه علف زن ، قابلیت جابجایی با وجین کن ، هرس کن و یا اره زنجیری را دارد و و به علت امکان این جابجایی ، میتوان علف زن را وسیله ای چند کاره بر شمرد .
تیغه علف زن به صورت افقی و بدون هیچ واسطه ای بر روی محور خروجی دستگاه سوار می شود و بسته به نوع کار ، شکل ظاهری این تیغه ، متفاوت خواهد بود .
برای نگهداری و سرویس کردن علف زن ، باید تمام قسمتهای دستگاه قبل از شروع کار بازدید شده و تیغه به لحاظ کنترل تیزی ، بصورت روزانه بازرسی شود و در صورت نیاز ، تمیز و در صورت آسیب دیدگی تیغه ، تعویض شود .
طول نخ تیغه علف زن باید به اندازه لازم باشد و چنانچه به علت ساییدگی ، کوتاه شد ، به اندازه لازم اصلاح شود .
یکی دیگر از موارد کنترل علف زن ، چک کردن محفظه روغن آن می باشد که در صورت پایین امدن سطح آن ، باید به محفظه ، روغن اضافه نمود .
تیغه علف زن به وسیله یک مهره ثابت شده که باید همیشه قبل و بعد از استفاده از علف زن ، کنترل و در صورت نیاز توسط آچار محکم شود .
توجه داشته باشید کلیه عملیات مربوط به کنترل علف زن باید در حین خاموش بودن دستگاه صورت گیرد .
در طول استفاده از علف زن ، از برخورد تیغه آن با سطوح سخت باید جلوگیری نمایید .

 

چمن زن

شمشاد زن

اره موتوری 



:: برچسب‌ها: چمن‌ زن , علف زن , شمشاد زن , اره موتوری ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex

چمن‌ زن
چمن زن وسیله ای متشکل از یک یا چند تیغه گردان بوده که به منظور برش و قطع سطح چمن با ارتفاع مشخصی مورد استفاده قرار می گیرد .
قدرت تیغه ها در چمن زن قابل تنظیم بصورت دستی می باشد و با راندن چمن زن به سمت جلو تیغه های مکانیکی دستگاه چمن زن عمل میکنند .
در برخی از انواع چمن زن یک موتور احتراقی یا الکتریکی برای چرخاندن تیغه های چمن زن بکار می رود و در برخی از انواع چمن زن ، علاوه بر عملیات چمن زنی ، کارهایی نظیر کوددهی و جمع آوری ضایعات نیز توسط چمن زن انجام میگردد.
به طور کلی دو نوع تیغه در چمن زن استفاده می شو د . به عبارت دیگر بسته به نوع تیغه به کار رفته در دستگاه چمن زن میتوان چمن زن ها را به دو دسته چمن زن سیلندری و چمن زن روتاری تقسیم نمود.
در یک تقسیم بندی دیگر ، چمن زن ها به چهار گروه کلی چمن زن دستی ، چمن زن تراکتوری ، چمن زن برقی و شارژی و چمن زن موتوی یا گیربکسی ، تقسیم می شوند .
چمن زن تراکتوری :
چمن زن تراکتوری ، بهترین نوع چمن زن بوده که دارای قابلیت و امکانات زیادی می باشد و این نوع چمن زن دارای یک موتور محرک بسیار قوی بنزینی به همراه چهار چرخ متحرک و تیغه های قوی می باشد .
چمن زن دستی :
میتوان گفت ابتدایی ترین نسل چمن زن ، چمن زن دستی می باشد که ساختار و عملکرد این نوع چمن زن به صورت دستی و هلی و به وسیله نیروی انسانی می باشد .
چمن زن برقی - شارژی :
اصولا این نوع از چمن زن که با برق و یا بصورت شارژی عمل میکند ، برای مصارف خانگی و نیمه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد .
چمن زن موتوری-گیربکسی : 
چمن زن موتوری در محیطها و فضای سبز گسترده که عملیات چمن زنی نیاز به میزان جابجایی و قدرت موتور بالایی دارد ، مورد استفاده قرار می گیرد .

علف زن

شمشاد زن

اره موتوری



:: برچسب‌ها: چمن‌ زن , علف زن , شمشاد زن , اره موتوری ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 مهر 1396 | نظرات ()