نوشته شده توسط : iranfoodex

نكاتي كليدي در استفاده از دستگاه جوجه كشي بلدرچين
بلدرچين ها پرندگان حساسي بوده كه بسيار مستعد انواع بيماري و باكتري مي باشند بنابراين براي استفاده از دستگاه جوجه كشي بلدرچين و پرورش اين پرنده رعايت نكاتي لازم مي باشد كه در اين مقاله بصورت اجمالي به آنها اشاره خواهد شد .
پيش از استفاده از دستگاه جوجه كشي بلدرچين ، لازم است كه دستگاه بصورت كامل ضد عفوني شود تا چنانچه باكتري و بيماري از جوجه كشي دوره قبل و استفاده قبلي از دستگاه جوجه كشي بلدرچين ، به جا مانده است ، از بين برود .
همچنين مكاني كه دستگاه جوجه كشي بلدرچين در آن قرار مي گيرد و مكاني كه براي پروش جوجه هاي بلدرچين در نظر گرفته شده است و همچنين تجهيزات مورد استفاده در پرورش بلدرچين اعم ازدستگاه جوجه كشي بلدرچين و آبخوري و دانخوري بايد كاملا ضد عفوني گردد.
يكي ديگر از نكات ضروري اين است كه دستگاه جوجه كشي بلدرچين را حدود يك شبانه روز قبل از رسيدن تخمها روشن نماييد و پس از كنترل يك يك تخمها ، آنها را به دقت به دستگاه جوجه كشي بلدرچين منتقل نماييد. 
توجه نماييد كه اين كنترل براي عيب يابي تك تك تخمها بوده و هيچ تخم آسيب ديده اي نبايد وارد دستگاه جوجه كشي بلدرچين شود.
اهميت اين موضوع به اين دليل است كه زماني كه شما از يك دستگاه جوجه كشي بلدرچين با تعداد شانه هاي بالاتر استفاده ميكنيد ، آسيب و نشت يك تخم ميتواند باعث آلودگي تعداد بيشتري از تخم ها شود .
نكته ديگر در پروش و جوجه در آوري بلدرچين اين است كه قبل از چيدن تخمها در دستگاه جوجه كشي بلدرچين ، بهتر است آنها را به مدت نيم يا يك شبانه روز در محيطي با دماي معمولي نگهداري نماييد.
توجه داشته باشيد كه تخمها و دستگاه جوجه كشي بلدرچين به هيچ وجه در معرض تابش مستقيم خورشيد قرار نگيرد .
پيش از اينكه تخمها را در دستگاه جوجه كشي بلدرچين قرار دهيد و در مدت زماني كه در دماي معمولي اتاق قرار دارند ، مي توانيد آنها را به آرامي بچرخانيد تا عمليات چرخش تخم را شبيه سازي نماييد .
در مرحله چيدن تخمها در دستگاه جوجه كشي بلدرچين ، سعي كنيد اين عمليات را با دقت و سرعت انجام داده و پس از انجام اين كار به سرعت درب دستگاه جوجه كشي بلدرچين را ببنديد .
همچنين بهتر است كليه زمانهاي انجام كار را اعم از زمان قرار دادن تخمها در فضاي معمولي اتاق و زمان چيدن تخمها در دستگاه جوجه كشي بلدرچين و ... را در جايي يادداشت نماييد .
دماي مناسب دستگاه جوجه كشي بلدرچين حدود 37 و ميزان رطوبت مطلوب آن بين 50 تا 60 درصد مي باشد .
البته در زمان هچ، ميزان رطوبت بايد كمي افزايش يابد . لازم به ذكر است براي افزايش رطوبت دستگاه جوجه كشي بلدرچين ، از آب سرد به صورت مستقيم استفاده ننماييد. اجازه بدهيد دماي آب در محيط ، كمي افزايش يافته و سپس از آن استفاده نماييد . همچنين اين آب به هيچ وجه بر روي تخمها پاشيد نشود.

دستگاه جوجه كشي

 



:: برچسب‌ها: دستگاه جوجه كشي بلدرچين,دستگاه جوجه كشي ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex

دستگاه جوجه كشي


به طور كلي عمليات جوجه كشي ، تحت شرايط محيطي ويژه اي به لحاظ دما، رطوبت و ساير عوامل محيطي صورت مي گيرد و كار دستگاه جوجه كشي ، تنظيم و ايجاد اين شرايط ايده آل مي باشد .
بنابراين براي جوجه كشي با راندمان بالا ، دستگاه جوجه كشي نيز خود بايد داراي شرايط ويژه اي باشد كه در زير به آن اشاره مي شود :

• به طور كلي بايد دست كم پنج برابر فضايي كه يك دستگاه جوجه كشي ، اشغال كرده است ، فضا به آن اختصاص دهيد .
• همانطور كه مي دانيد ، يك جنين از همان ابتدا نياز مبرم به اكسيژن و هواي پاك دارد و اكسيژن مورد نياز جنين از طريق دريچه هاي ورودي هوا در دستگاه جوجه كشي وارد دستگاه شده و از طريق دريچه هاي خروجي تعبيه شده در دستگاه جوجه كشي نيز ، هواي آلوده خارج ميگردد. بنابراين رعايت اصول براي داشتن يك تهويه درست در دستگاه جوجه كشي جزو ابتدايي ترين و اصلي ترين موارد مي باشد .
• با توجه به توضيحات مربوط به تهويه در دستگاه جوجه كشي ، دقت نماييد كه دستگاه جوجه كشي را در مجاورت محيط و موادي با بوي نامطبوع قرار ندهيد .
• دمايي كه دستگاه جوجه كشي در آن قرار دارد ، تاثير زيادي بر راندمان دستگاه جوجه كشي و مقدار انرژي كه مصرف مي كند دارد .توجه نماييد كه دستگاه جوجه كشي را در دماي بين 22 تا نهايتا 30 درجه سانتيگراد نگهداري نماييد . همچنين دستگاه جوجه كشي نبايد در معرض نور مستقيم آفتاب باشد.
• بهتر است براي محافظت از نوسانات برق ، براي دستگاه جوجه كشي از كابلهاي مطمئن و ترانس محافظ برق استفاده نماييد .
• محلي كه دستگاه جوجه كشي در آن قرار دارد بايد از هر گونه آلودگي محيطي ، عفونت و انواع قارچ و ميكروب به دور باشد . در قسمت ورودي محيطي كه دستگاه جوجه كشي قرار دارد بهتر است از حوضچه ضد عفوني استفاده شود .

 



:: برچسب‌ها: دستگاه جوجه كشي,دستگاه جوجه كشي بلدرچين ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex

رايزر چيست
در سيستم آبياري باراني رايزر به لوله اي اطلاق مي شود كه بر روي لوله اصلي و فرعي نصب شده و وظيفه رايزر ، رساندن آب به سطح خاك مي باشد تا عمل تغذيه و آبرساني به لوله هاي فرعي و لوله اي مانيفيلد انجام شود.
رايزرها معمولا از جنس گالوانيزه يا آهني و لوله پلي اتيلن و يا يو پي وي سي ساخته ميشوند كه دو مورد اخر در آبهاي شور ، كاربرد بيشتري دارند.
بسته به اينكه اتصالات دو طرف رايزها از چه نوعي باشد ، رايزر به صورت رزوه اي يا فلنچي توليد و انتخاب ميگردند.
رايزرها بر اساس ميزان آب مورد نياز در سطح خاك در قطرهاي مختلف از 5/1 تا 4 اينچ انتخاب مي گردند . البته در سيستمهاي آبياري سنتي ، رايزرها مي توانند تا 8 و در موارد استثانيي تا قطر 10 اينچ نيز انتخاب شوند. معمولا در انتهاي بيروني و يا سطح بالايي رايزرها ، شيرهاي قطع و وصل قرار مي گيرد كه تعيين كننده ميزان تامين خروج آب از رايزر مي باشد.
فاصله رايزرها در سيستمهاي آبياري بسته به فاصله مانيفيلد ها از هم و يا سطح پوشش دستگاههاي آبياري باراني نصب شده در مزرعه مي باشد كه معمولا بين 36 تا 108 متر مي باشد.
در سيستم آبياري ثقلي ، فااصله رايزرها بسته به فاصله جويهاي آبياري ، بين 60 تا 80 متر نصب مي گردد.
رايزرهايي كه در سيستم آبياري باراني كلاسيك ويل موو استفاده مي شود داراي درپوشهاي مخصوص به نام هيدرانت مي باشند كه روي كليه رايزرها نصب شده و در زمان استفاده از اين رايزرها ، شيرهاي هيدرانت مخصوص عمليات باز و بسته كردن هيدرانت براي سيستم آبياري باراني مي باشند.
در آبياري باراني كلاسيك ثابت كه لوله هاي فرعي در زير خاك مدفون هستند رايزرهاي يك و يا دو اينچ در فاصله 20 يا 25 متري نصب مي گردند كه سطح بالايي آنها متصل به شيرهاي خودكار يك و يا دو اينچ مي باشند.
در اين نوع سيستم آبياري باراني ، رايزر 1 يا 2 اينچ موجود مي باشد كه يك طرف آنها متصل به آبپاشهاي مخصوص آبياري بوده و سر ديگر آنها مجهز به قلابهاي مخصوص مي باشند كه داخل شيرهاي خودكار قرار مي گيرند.

 

شير خودكار

اتصالات پلي اتيلن



:: برچسب‌ها: رايزر,اتصالات پلي اتيلن,شير خودكار ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex

اطلاعاتي درباره بذر گندم 
از لحاظ نوع كشت ، معمولا بذر گندم به دو گروه بذر گندم بهاره و بذر گندم پاييزه طبقه بندي مي شود .
در هر يك از اين دو نوع بذر گندم ، شرايط كشت ، رشد و خصوصيات ظاهري ، متفاوت مي باشد و همانطور كه از نام آنها پيداست ، هر يك از اين دو نوع بذر گندم در زمانهاي مختلفي از سال كشت مي شوند. معمولا عمق شكاف موجود بر روي بذر گندم بهاره كتر از بذر گندم پاييزه است .
بذر گندم پاييزه در پاييز و در زماني كه دماي هوا كمتر از 13 درجه باشد كشت مي شود . در همان فصل پاييز ، بذر گندم شروع به جوانه زني نموده و در طول فصل زمستان ، گياه گندم به صورت خوشه اي جوان در آمده و با شروع بهار شروع به رشد مينمايد .
بذر گندم پس از كاشت مراحل مختلفي را طي ميكند تا گياه به ثمر بنشيند . به طور خلاصه ميتوان گفت دوره رشد بذر گندم شامل جوانه زني بذر گندم ، پنجه زني ، تشكيل روزت گياه ، ساقه روي و تشكيل شدن ميوه و گل گياه مي باشد .
ميزان بذر گندم مورد نياز در كشت پاييزه حدود 200 كيلوگرم در هكتار و در زاعت ديم ، 60 كيلوگرم بذر گندم در هر هكتار مي باشد . در حقيقت در كشت گندم ، نسبت ميزان بذر گندم آبي و بذر گندم ديم ، يك به بيست است .
ميزان رطوبت خاك در ميزان بذر گندم مورد مصرف يكي از فاكتورهاي اصلي بشمار مي رود به طوري كه كه در مناطقي با ميزان بارش كم ، بذر گندم مورد نياز كمتر از ميزان بذر گندم مورد نياز در مناطق نيمه مرطوب و مرطوب است.

بذر غلات

بذر جو

بذر ذرت



:: برچسب‌ها: بذر گندم,بذر جو,بذر غلات,بذر ذرت,بذر ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex

قفس بلدرچين را ميتوان مجموعه اي از توري ها قلمداد كرد كه در كف ، سقف و ديواره هاي قفس بلدرچين قرار دارند . در واقع قفس بلدرچين استاندارد بايد از توري هاي استانداردي نيز برخوردار باشد.
به طور معمول ، توري هاي به كار رفته در قفس بلدرچين از مفتولهاي ساخته شده از پوشش گالوانيزه گرم مي باشند.
در ساخت قفس بلدرچين ، اين مفتولهاي آبكاري شده كه بصورت كلاف و رول آماده شده اند مورد استفاده قرار مي گيرند. به اين ترتيب كه بسته به سايز و اندازه قفس بلدرچين ، اين مفتولها برش خورده و سپس در ساخت قفس بلدرچين ، استفاده مي شوند.
البته به منظور ساختن يك قفس بلدرچين مستحكم ، اين مفتولها قبل از استفاده ، تابيده و كشيده شده و سپس در ساخت قفس بلدرچين مورد استفاده قرار مي گيرند.
در ساخت توري كف قفس بلدرچين لازم است توجه ويژه اي به نحوه قرار گرفتن و فاصله توري ها به عمل آيد تا هنگام رفت و آمد پرنده در قفس بلرچين ، پاي پرنده لابلاي مفتولها گير نكند.
به طور معمول مفتولهاي 1.5 تا 3 ميليمتري و با فواصل يك دست براي ساخت كف قفس بلدرچين توصيه مي شود.
خاصيت ارتجاعي مفتولهاي به كار رفته در قفس بلدرچين از اين نظر حائز اهميت است كه تخم بلدرچين در طي مسير تا خروج از قفس بلدرچين دچار شكستگي نگردد.
شيب كف قفس بلدرچين نيز يكي از نكات بسيار مهم در ساخت آن ميباشد بطوريكه در قفس بلدرچين با شيب بسيار زياد (كه عموما قفس هاي موجود در بازار داراي شيب زياد مي باشد ) پرنده خسته شده و علاوه بر تجمع پرندگان در قسمت فوقاني قفس بلدرچين ، اصولا جفت گيريها ضعيف و بي نتيجه خواهد بود كه اين در راندمان گله را پايين آورده و نتيجه دلخواه كسب نميشود.
به لحاظ اينكه توري جلوي قفس بلدرچين محل عبور هوا و نوري بوده و همچنين دريچه ورود و خروج پرنده مي باشد لذا ، اين بخش از قفس بلدرچين نيز اهميت بسيار زيادي دارد . توري جلوي قفس بلدرچينبايد از فواصل كافي برخوردار باشد كه مانع از خروج پرندگان ريز تر از قفي بلدرچين شود.
در مورد سيستم آبخوري و دانخوري قفس بلردچين نيز بايد گفت كه عوما در قفس بلدرچين از آبخوري نوع نيپل استفاده شده و دانخوري قفس بلدرچين نيز بايد به راحتي همه ميزان دان را در اختيار پرنده بگذارد.

 

قفس مرغداري

قفس كبك



:: برچسب‌ها: قفس بلدرچين,قفس مرغداري,قفس مرغ تخمگذار,قفس پولت,قفس مرغ تزييني ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex

توليد انواع كارتن در طرح ها و رنگهاي متنوع چاپ با كارتن پلاست

كارتن عبارت است از يك جعبه تو خالي كه به منظور ايمني درجابجايي و حمل كالاها از محل توليد به محل مصرف استفاده مي شود و متناسب با اشيايي كه داخل آن قرار مي گيرد، شرايط انبار و نحوه حمل و نقل ، داراي ابعاد واشكال گوناگوني مي باشد كه عمومي ترين شكل آن مكعب يا مكعب مستطيل است.

كارتن پلاست داراي قابليت مقاومت در برابر ضربه ، نور خورشيد ، حرارت و رطوبت وده ها مزيت ديگر و از همه مهمتر قيمت مناسب ، بهترين جايگزين براي كارتن هاي مقوايي مي باشد. جعبه هاي شيك با انواع چاپ همراه با تنوع رنگ ، بهترين گزينه براي بسته بندي محصولات به منظور عرضه در داخل كشور و همچنين صادرات آن به خارج از كشورمي باشد. از كارتن هاي پلاستيكي در مصارف زيادي حتي بدون نياز به ضربه گير هاي فوميزه استفاده مي شود.

شركت ها و موسسات معمولاً براي بسته بندي محصولات خود به كارتن هاي متفاوت ومتناسب با شكل واندازه كالاها نيازمند هستند يكي از نكات مهم در سفارش كارتن، دانستن روش صحيح اندازه گيري كارتن مورد نياز است.

بدون استثناء هميشه سه بعد نشانگر اندازه جعبه كارتن است. اين ابعاد عبارتند از طول، عرض و ارتفاع (البته به ارتفاع، عمق هم گفته مي شود). اين اندازه ها بايد ابعاد داخلي جعبه باشند . طول ، بُعد بزرگتر درب جعبه است. عرض ، بُعد كوچكتر آن و ارتفاع يا عمق ، بعد عمود بر درب جعبه است

 

انواع كارتن پلاست



:: برچسب‌ها: كارتن پلاست ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex

مهمترين مزاياي استفاده از ورق هاي كارتن پلاست در صنعت دام وطيور

 پلاست شيت مكمل پشم شيشه و فوم پلي اتيلن براي عايق گرما و سرما (به دليل دوجداره بودن كارتن پلاست)

 نصب و پوشش سقف با كارتن پلاست سريع و آسانتر خواهد بود

 قابليت شستشوي ورق هاي كارتن پلاست با مواد شوينده بشكل دستي يا توسط موتورهاي كارواش باعث حفظ تميزي ظاهري محيط ميشود

 استفاده از كارتن پلاست علاوه بر زيبايي ظاهري كه دارد باعث بهره جستن از انعكاس نور در جهت روشنايي بيشترميشود

 پلاست شيت از لانه سازي پرندگان مانند كبوتر و... درزير سقف و آلوده كردن محيط جلوگيري مي كند

 پلاست شيت ازريزش پشم شيشه ازسقف كاملا جلوگيري مي كند

 تائيد شدن محصول كارتن پلاست توسط سازمان هاي بهداشتي و بهينه سازي مصرف سوخت

 

كيفيت بالاتر محصول توليد شده به همراه هزينه كمتر محصول توليد شده

 

كارتن پلاست



:: برچسب‌ها: كارتن پلاست ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1396 | نظرات ()